מאירופה באהבה- איטליה עד הבית בלחיצת כפתור אחת בלבד אל עבר עולם של קסם, עדנה ושלווה
לא רבים יודעים, אבל שורשיו הקדמוניים האמיתיים של הקפה הם בכלל באיטליה שבאירופה, ארץ המגף. הניחוח האירופאי הוא לא זה שהעניק לקפה האיטלקי את הרפרטואר המוצלח ארוך השנים שלו, אלא אלו הם העבודה הקשה והמאמץ הרב אשר משקיעים, והשקיעו תמיד, האיטלקים, בפיתוח וטיפוח פולי הקפה הטובים והאיכותיים ביותר אשר יהפכו במרוצת דרך פריחתם לקפה טהור, אותנטי ואיכותי, ממש כמו בפרסומות.
נקודת המבט האירופאית הזו היא בפרטים הקטנים ביותר, והאיטלקים רואים בפיתוח עולם הקפה גלובוס בפני עצמו. מבחינתם, אין שום סיכוי לכנות את עולם הקפה כ"תעשיית הקפה", "מפעל הקפה" או כל כינוי בעל ניחוח כזה או אחר של מסחור, אשר אפילו ירמוז, באיזושהי דרך, על איכות קפה ירודה. מבחינת האיטלקים, הקפה הוא דרך חיים, וכמו כל דבר שחשוב לנו בחיים, גם אותו, צריך לטפח וגם בו צריך להשקיע על מנת להשאיר אותו איכותי כמות שהוא, כך שיתאים לאידיאל שלהם, ולא סנטימטר פחות מכך.
דבר ידוע הוא, כי ישנן חברות רבות בכל העולם, בחלקן אף כאלו בינלאומיות, אשר מייצרות קפה כתעשיית ענק של מאה אחוז מסחור מבלי לשים פעמיה לאיכות, טעם או ארומה. מפעלי ענק רחבי ידיים פרוסים במגוון מדינות בעולם, משווקות, מייצאות, מייבאות וסוחרות בקפה לכל מקום בעולם ומכל מקום בעולם. אכן כך, עולם הקפה, ששורשיו הם בכלל בצורה של בוטיק מאיטליה, איבד, עם התקדמות העולם והטכנולוגיה, את צורתו המקורית והשמימית כמוצר שמצד אחד הוא אכן המבוקש ביותר בעולם, אך מאידך הוא גם המשמעותי ביותר בעולם בצורה האידיאלית והטהורה שלו.
הבלבול הזה בתעשיה, ו"שיכחת" הפרמטר הכה חשוב הזה, בעיקר בשם הרצון הגדול של חברות בעולם הגדול להגיע לכמה שיותר מקומות ולעשות כמה שיותר כסף, לגדול כתעשיה ולהפוך לאימפריה שיווקית, כלכלית ובינלאומית, הוא הגורם העיקרי ליצירת מפלצת מסחור עולם הקפה, והיא זו אשר גורמת, באופן יום יומי, להזנחה ומסחור של המוצר הכה משמעותי הזה. האמונה הרווחת שגדלה בעשרות השנים האחרונות בקרב חברות אלו, היא שגידול ושיווק של פולי קפה הוא אולי דומה במהותו לשיווק של כל מוצר טכנולוגי, כמו למשל מחשבים או טלפונים חכמים, שרק מצפים ומחכים לייצר ולייצר, להרוויח כמה שיותר, לגדול כתאגיד כמה שרק אפשר, וזאת במחיר של פגיעה באיכות חיים ובבריאות.
גידול של פולי קפה איכותיים באמת, נעשה בצורה בוטיקית, הוא איננו מתרכז בהגדלת רווחים, אלא ביצירת חוויה לאנשים. יצור בוטיקי מתרכז ביצור איכותי בשיתוף עם המרכיבים האיכותיים ביותר, השקעה בפרטים הקטנים ביותר ממש באותה המידה כמו באלו הגדולים, ומטרת העל שלו היא להביא את הארומה המושלמת ביותר שניתן להביא, מבלי להתאמץ יותר מדי ומבלי לזוז מהבית.
כל זאת, היא מנת חלקם של האיטלקים, אשר רואים בעולם הקפה את העולם שלהם, ויצור הבוטיק של הקפה הוא השתקפות מלאה שמתארת בדיוק את הצורה בה הם רואים את עולם יצור הקפה בעיניהם ונגדיל ונאמר, בנשמתם. איטליה היא אם כל פולי הקפה, והיא החלוצה לעניין הקפה ומשפחתו. אי שם בשנות ה-30 של המאה ה20, המציא אקילה ג'אג'ה האיטלקי את מכונת האספרסו הראשונה בהסטוריה, ורשם עליה פטנט, ואיך אומרים חכמינו, מאז, השאר היסטוריה.
איטליה, ארץ המגף, היא כאמור אם כל פולי הקפה, ואם נחשוב על זה שניה, זה אפילו די הגיוני- המחשבה כי איננו יכולים להתחיל את הבוקר שלנו ולהתלבש ליום שלנו, מבלי לקחת לגימה חמה ונעימה מהנוזל השמימי הזה, אומרת הכל. דבר ידוע הוא, שיום טוב מתחיל בלגימה של קפה טוב, ויום שפחות מסתדר, הוא סביר להניח, יום שהתחיל מבלי לקיים את הטקס הבלתי מעורער שלנו- טקס קפה הבוקר שלנו.
קפה טוב באמת, הוא כזה שרק מהארומה המתנדפת ממנו, מתעוררת בנו תחושת רוגע ושלווה של רגע קסום, וכזה שבלגימה הראשונה, אתה מקבל גם את "תעודת הביטוח" על כך- ואתה כבר יודע. אנחנו יודעים לזהות קפה טוב מהרגע הראשון, זה טבוע בנו לאור חוויות ונסיון עבר, מבלי שאפילו נשים לב שאנו בקיאים בכך. אנו יודעים מתי מרגיש לנו הקפה ממוסחר ולא איכותי, ומתי לגימה אחת יכולה לשנות יום שלם.
מצחיק לעיתים לחשוב, שדבר כה קטן יכול לשנות יום גדול. אבל אם נזכיר ונזכור, שיום אמיתי וחוויות אמיתיות וגדולות נבנות ומתרחשות דווקא כתוצאה מצירוף הדברים הקטנים והמדהימים של החיים, נוכל לראות את התמונה בצורה בהירה יותר, ולהבין את הסוגיה באופן טוב יותר. או אז, נוכל להבין, שעל איכות חיים לא מתפשרים, על הדברים הקטנים שיצרו לנו את אלו הגדולים, בוודאות לא מתפשרים, ועל אהבה עצמית, לעולם לא מתפשרים. אז נגדיל ונאמר, מבלי שום הגזמה, שאם אתם אוהבים את עצמכם- התחילו את הבוקר שלכם עם קפה טוב באמת, כזה מושלם עוד מרגע מזיגתו ועד לרגע סיום הטקס, הקפה הזה שעושה לכם את היום.
למזלנו הרב, האיטלקים כה אלופים בזה, שהם אינם שומרים זאת לעצמם. דווקא בגלל מסחור עולם הקפה, לקחה איטליה על עצמה להביא את עולם קפה הבוטיק צעד אחד קדימה, ולהפיצו בקול גדול לכמה שיותר מדינות בעולם, במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים על כדור הארץ. בצורה הזו, אנשים קטנים יוכלו בקלות של ממש, להפיץ אור גדול, ולהבין מהו קפה איכותי באמת. אולי גם על הדרך, לשנות ברגע, את איכות חייהם ואופי יום יומם.
מהמקום הזה, איטליה כפרובינציית הקפה של העולם, מפיצה את שליחותה דרך חברות בוטיק שמתמחות ביצור קפה, שנוטעות את דגלן במדינות שונות בעולם. חברת קפה אל-מונדו האיטלקית, היא דוגמה מושלמת לכך, ועד כה היא התפרסה ב-50 מדינות בעולם, וקיימת כבר כ-60 שנים נהדרות של ייצור ועשיה בעולם הקפה המושלם, והיד עוד לחלוטין נטויה.
אז מילה מאיתנו המומחים לסיום, יכול להיות שאתם צורכים קפאין, אבל אתם בטוח- לא שותים קפה. אך אל דאגה, העניין הזה הוא בר שינוי בקלות יתרה, ורק מצריך מכם שיתוף פעולה מלא, ורצון להיחשף לעולם הבוטיק הכה מדהים של ייצור קפה אמיתי, טהור ואיכותי כפי שחוויתם אי שם באיטליה, בטיול אירופאי וישיבה בבית קפה ממש מול הקוליסאום. את החוויה הזו אנו בוחרים להנגיש לכם מדי יום ביומו, מכל מקום שבו נהיה, עד אליכם בכל מקום אשר בו תהיו, וכמובן ממש עד הבית. לכבוד הוא לנו להיות חלק בלתי נפרד מטקס בוקר הקפה שלכם, ולהתחיל איתכם את היום החדש והקסום הזה.
ובינתיים, בעולם מקביל, הפרובינציה האיטלקית מתייחסת, ולעולם תמשיך להתייחס לעניין יצור הקפה בצורה הרצינית ביותר שאפשר, ומבחינתה, אין שום סיכוי שיוגש באילו ממדינותיה, קפה שאינו תואם את סטנדרט הקפה האידיאלי עליו היא מייחלת לשמור. מבחינת מדינת איטליה, קפה טוב, טהור ואמיתי הוא אחד מסמליה, והוא גם תמיד יהיה. אי לכך, לא קיים כל סיכוי לכניסתו של קפה שאינו תואם את הסטנדרט שלה, בשעריה, וכך, היא מבטיחה שתישאר מדינת הקפה הבלתי מעורערת לנצח נצחים.